ویزای تحصیلی روسیه

ویزای تحصیلی روسیه

تحصیل و اعزام دانشجو به روسیه، شرایط کلی آن، چگونگی دریافت پذیرش از دانشگاه های روسیه و ویزای تحصیلی روسیه در این نوشتار مورد بررسی قرار گرفته است. به طور کلی مهاجرت به کشورهای مختلف از 6 طریق تولد، ازدواج، پناهندگی، کار، تحصیل و سرمایه گذاری قابل انجام است. در این مقاله به بررسی عناوین مرتبط با تحصیل و اعزام دانشجو به روسیه خواهیم پرداخت. کشور روسیه به دلیل نزدیکی به کشورمان و فراهم بودن شرایط آسان برای رفت و آمد و نیز امکانات رفاهی مناسب مورد توجه بسیاری از دانشجویان ایرانی قرار گرفته است که از این رو سعی کرده ایم تا در این مقاله به سوالات متقاضیان در رابطه با چگونگی تحصیل و اعزام دانشجو به روسیه پاسخ دهیم. برای دریافت مشاوره و بهره گیری از تخصص وکلای توانمند در زمینه مهاجرت می توانید از طریق شماره تماس های تماس اعلام شده توسط گروه بین امللی الیت پلاس تماس حاصل فرمایید.

آنچه در این مطلب درباره آن مطالعه خواهید کرد:

  • تحصیلات عالی در روسیه
  • هزینه های تحصیلی
  • نظام آموزشی کشور روسیه
  • دانشگاه های برتر روسیه
  • شرایط پذیرش در دانشگاه ها
  • سوالات متداول

روسیه کشوری با تاریخ غنی

روسیه تاریخی طولانی و غنی دارد و همچنین دارای مکان های دیدنی و گردشگری بسیاری است. در روسیه بیش از 170 گروه قومی زندگی می کنند که هر کدام فرهنگی خاص و متفاوت دارند. روسیه برای سنت های خود در ادبیات، رقص عامیانه، باله، سینما و بسیاری از زمینه های دیگر مشهور است. اگر بخواهیم در رابطه با این کشور پهناور صحبت کنیم، نیاز داریم تا روزها در این رابطه سخن گفته و گوشه و کنار این اقلیم را مورد بررسی قرار دهیم. اما ما در اینجا تنها قصد پرداختن به موضوع اصلی خود، یعنی تحصیل در روسیه را داریم و در این خصوص می خواهیم اطلاعات کافی و جامعی را به شما ارائه دهیم. کشور روسیه، دارای تاریخی غنی و طولانی است.

تحصیل عالی در روسیه

در روسیه شما می توانید دانش بنیادی در همه موضوعات به دست آورید. بیشتر شهرت روسیه در علم بخاطر مدارس علمی قوی آن در فیزیک، ریاضیات و علوم طبیعی است. روسیه رهبر جهان در تربیت ریاضیدانان و فیزیک دانان بزرگ است، شیمی دانان، زمین شناسان، برنامه نویسان، پزشکان و متخصصان علوم طبیعی دیگر. این توسط موقعیت دانشگاه های روسیه در رتبه بندی جهانی تایید شده است. روسیه به سطح سواد عالی، بسیار اهمیت می دهد و اگر در سراسر تاریخ این کشور جستجو کنید، متوجه می شوید که این کشور تاکنون افراد بزرگی را در تمامی رشته های علمی و فلسفی، به جهانیان معرفی کرده است.

مقاله: اخذ ویزای روسیه

ویزای تحصیلی روسیه

زیرساخت های تحصیلات عالی در روسیه

متقاضیان بین المللی تحصیل در روسیه که ازکشورهای دیگر به اینجا سفر می کنند، می توانند موارد زیر را برای تحصیل، انتخاب کنند:

  • 766 دانشگاه در 82 منطقه از کشور
  • 205 رشته از ریاضیات، علوم طبیعی و هنر های نمایشی
  • 657 موضوع کارشناسی، کارشناسی ارشد و برنامه های تخصصی
  • دانشگاه اورال روسیه
  • فهرست کامل دانشگاه های روسیه
  • ارائه اطلاعات کامل و دقیق از بهترین دانشگاه های روسیه

دانشگاه های روسیه

دانشگاه های کشور روسیه همچنین برنامه های پیشنهادی را ارائه می دهند (آموزش برای ثبت نام در دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دوره های تخصصی) دوره های کوتاه (دانشگاه تابستانی، اصطلاح تک درس در روسیه) روسی به عنوان دوره های زبان خارجی، توسعه آموزش حرفه ای و اضافی. حدود چندین هزار دانشجو سال تحصیلی را در روسیه تحصیل می کنند و این آرزوی قلبی ماست که هر دانشجو بهترین دانشگاه را در بهترین کشور تجربه کند. روسیه یکی از سریع ترین اقتصادهای رو به رشد جهان است و همچنین علاقه مند به جذب دانشجویان بین المللی نیز می باشد.

معرفی دانشگاه های روسیه رو بخوانید.

دانشجویان روسیه

علاوه بر اینکه تحصیل در کشوری مثل روسیه از امتیاز بالایی برخوردار است، ارزان تر از دیگر کشورها نیز هست. بد نیست بدانید اگر موفق به دریافت بورسیه تحصیلی نشدید، هزینه تحصیل در روسیه بسیار پایین تر از کشورهای دیگر است. تحصیل در روسیه معتبر و سودمند است. محبوبیت روسیه در بین دانشجویان بین المللی افزایش یافته است و می گویند که شما به عنوان یک دانشجوی خارجی در روسیه می توانید یک دوره هیجان انگیز را تجربه کنید. مطالعه خود محور در دانشگاه های روسیه بسیار ارزان تر از معادل آن در ایالات متحده یا دیگر کشورهای اروپایی است. روسیه از لحاظ سطح آموزش ارائه شده و دانشگاه های برجسته با کانادا و انگلستان رقابت می کند زیرا سطح علمی در روسیه قابل توجه است. تحصیل در روسیه با توجه به دارا بودن این کشور از با کیفیت ترین سیستم آموزش و پرورش در دنیا مورد تقاضای بسیاری از افراد است و سالانه متقاضیان فراوانی برای تحصیل در این کشور از سراسر دنیا به اینجا مهاجرت می کنند تا در بهترین دانشگاه های روسیه شروع به تحصیل کنند.

آماری کلی در مورد هزینه های تحصیل در روسیه:

  • مدرک لیسانس در روسیه هزینه 67000 روبل (1203 دلار) تا 380 هزار روبل (6824 دلار) در سال است.
  • هزینه تحصیلات متخصصین از 68000 روبل (1221 دلار) تا 430 هزار روبل (6076 دلار) در سال است.
  • درجه کارشناسی ارشد از 82،000 روبل (1473 دلار) تا 450،000 روبل (8082 دلار) در هر سال آغاز می شود.
  • دوره های کارشناسی ارشد از 72000 روبل (1293 دلار) تا 250 هزار روبل (4490 دلار) در سال هزینه می کنند.

دانشگاه ها برای این که دانشجویان خارجی بتوانند سریع تر با جامعه روسیه هماهنگ شوند، یک سری برنامه های فوق العاده را در قالب آموزش زیان روسی، فرهنگ روسیه و تاریخ این کشور، ارائه می دهند که هزینه این دوره حدود 120 هزار روبل یا 2150 دلار می باشد. کشور روسیه از نظر مسافت فاصله چندانی با ایران ندارد در نتیجه برای ایرانیانی که مایل باشند در یک کشور ارزان، نزدیک و در عین حال با کیفیت ادامه تحصیل دهند، مقصد مناسبی است. ما متقاضیان زیادی را در رشته هایی همچون تحصیل پزشکی و تحصیل دندان پزشکی و همچنین در رشته هایی مانند مهندسی های مختلف و… برای کشور روسیه از ایران داشته ایم که درصد زیادی از آنها از این انتخاب راضی بوده اند و توانسته اند موفقیت های زیادی را در زندگی شخصی و علمی خود بدست آورند. رشته های فراوانی مثل پزشکی و دندانپزشکی از جمله پر تقاضا ترین رشته های تحصیلی در روسیه هستند.

ویزای تحصیلی روسیه

نظام آموزشی در روسیه

سیستم آموزش و پرورش در روسیه شبیه به سیستم آموزشی اروپا ساخته شده است و تنها تفاوت هایی جزئی باهم دارند. سیستم به چند بخش اصلی تقسیم می شود که عبارت اند از:

  • آموزش ابتدایی
  • متوسطه
  • تحصیلات تکمیلی
  • نوع سازمان آموزشی فعالیت های آموزشی (اصلی) فعالیت های آموزشی (اضافی) سازمان های آموزشی
  • سازمان آموزشی پیش دبستانی برنامه های آموزشی عمومی و آموزش متوسطه
  • برنامه های توسعه عمومی اضافی مهد کودک

سازمان آموزشی عمومی برنامه های آموزشی عمومی و آموزش متوسطه عمومی برنامه های آموزشی پیش دبستانی، برنامه های آموزش عمومی اضافی، برنامه های آموزش حرفه ای مدرسه ابتدایی، مدرسه نظامی، دبیرستان، دانشکده افسری، مدرسه شبانه روزی

سازمان های آموزش حرفه ای برنامه های آموزش متوسط حرفه ای برنامه های آموزش عمومی، برنامه های آموزش حرفه ای، برنامه های آموزش عمومی اضافی، برنامه های حرفه ای اضافی مدرسه حرفه ای، کالج، دانشکده فنی

سازمان های آموزش عالی برنامه های آموزش عالی برنامه های آموزشی عمومی، برنامه های آموزشی آموزش عالی حرفه ای، برنامه های آموزش حرفه ای، برنامه های آموزش عمومی اضافی، برنامه های حرفه ای اضافی موسسه، اکادمی، دانشگاه

سازمان آموزش اضافی برنامه های آموزش عمومی اضافی برنامه های آموزشی پیش دبستانی، برنامه های آموزش حرفه ای موسسه آموزش اضافی کودکان، ایستگاه طبیعت، ایستگاه 

سازمان آموزش حرفه ای اضافی برنامه های حرفه ای اضافی برنامه های آموزشی برای کارکنان علمی و آموزشی، برنامه های اقامت، برنامه های آموزش عمومی اضافی، برنامه های آموزش حرفه ای موسسه آموزش پیشرفته

این جدول بر اساس ماده ۲۳ قانون فدرال ۲۰۱۲ در دسامبر ۲۰۱۲ با شماره ۲۷۳ در زمینه آموزش و پرورش در فدراسیون کشور بزرگ روسیه تهیه شده است. برای تکمیل یک دوره آموزش کامل متوسطه ۱۱ ساله، سال های یک تا نه سالهای تحصیل عمومی حساب می شوند، پس از با موفقیت گذراندن سال نهم، دانش آموزان گواهینامه عمومی را با انتخاب دوساله تحصیلات متوسطه دریافت می کنند. پس از اتمام این دوسال اضافه ای که خواندند، گواهی تحصیلات عالی متوسطه به دانشجو اعطا می گردد.

دانشگاه ها در روسیه

روسیه کشوری است که در آن به تحصیلات اهمیت زیادی می دهند و دارای سابقه تحصیلی طولانی است. دانشگاه های روسیه افراد موفق بسیاری را تربیت کرده است که می توان به تعدادی از برندگان جایزه نوبل اشاره کرد. در سال های اخیر، روسیه برای ارتقاء سیستم آموزش عالی خود و گسترش آن به دانشجویان خارجی، تلاش های بسیاری انجام داده است. بیش از ۱۲ دانشگاه روسی در حال حاضر در میان ۵۰۰ دانشگاه برتر دنیا هستند و نتایج هر ساله بهبود می یابد.

تحصیلات عالی روسیه

برای پذیرش در دانشگاه های روسیه، نیاز به یک سری پیشنیاز ها و از همه مهم تر مدارک تحصیلی و شناسایی داریم که در مبحث مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش دانشگاه ها بطور مفصل به آن پرداخته شده است که پیشنهاد می کنیم حتما آن را مطالعه فرمایید.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش

قبل از هر تصمیمی، بهتر است اطلاعات کافی را کسب کنید! آگاهی از مدارک لازم برای اخذ پذیرش در دانشگاه های روسیه قبل از سفر به این کشور بسیار ضروری است. اما با این حال اگر بخواهیم به طور خلاصه به این شرایط و مدارک اشاره کنیم، به لیست زیر خواهیم رسید:

  • هنگامی که فرم درخواست را امضا می کنید، مدیر پذیرش با شما تماس می گیرد و کار هایی که لازم است انجام دهید را به شما می گوید، شما باید مدارک لازم را تهیه و ارسال کنید.
  • قبل از ورود، شما باید مدارک آموزشی خود را (گواهی دیپلم و رونوشت) به زبان روسی ترجمه کنید و تایید کنید.
  • هنگامی که دانشگاه آنها را دریافت می کند، مدیر پذیرش دعوت نامه شما را می نویسد. دعوت نامه شامل اطلاعات مربوط به کشور و شهر تولد شما، شهر محل اقامت، شهری که در آن ویزای روسیه شما صادر می شود و آدرس کامل خانه شما است که اطلاعات مورد نیاز وزارت امور داخله فدراسیون روسیه می باشد. فقط به یاد داشته باشید که دعوت نامه حدود یک ماه و نیم طول می کشد تا تکمیل شود.
  • در زمان ورود به دانشگاه، هر دو گواهی دیپلم و رونوشت آن باید قانونی شوند. همانطور که می دانید، قانونی کردن این مدارک این گونه است که مدارک تحصیلی توسط وزارت امور خارجه در کشوری که فارغ التحصیل شدید و بعد از آن توسط کنسولگری روسیه تایید می شود.
  • فراموش نکنید که دو هفته قبل از شروع برنامه مدارک خود را تایید کنید، در غیر این صورت ثبت نام شما لغو خواهد شد. به شما توصیه می کنیم ابتدا ویزای تحصیلی خود را بگیرید و سپس برای گرفتن بلیط اقدام کنید.
  • پس از ورود به روسیه، شما باید به اداره دانشگاه مراجعه کنید. شما باید یک کارت مهاجرت پر کنید، باید همیشه آن را با خودتان نگاه دارید تا زمانی که از روسیه خارج شوید. در نهایت به دفتر پذیرش مراجعه کنید و مدارک لازم را تهیه کنید.
سوالات متداول

1. آیا تحصیل در روسیه باید به زبان روسی باشد؟
خیر، الزامی به یادگیری زبان روسی برای تحصیل در این کشور نیست. دروس به زبان انگلیسی نیز ارائه می گردد اما توصیه می شود دوره پادفک زبان روسی را بگذارنید، تا هیچ محدودیتی در انتخاب رشته و دروس نداشته باشید.

2. شرایط پذیرش در دانشگاه های روسیه چیست؟
برای آگاهی از شرایط کامل پذیرش در دانشگاه های روسیه، می توانید به مطلبی در این خصوص که در همین سایت به آن پرداخته شده است، مراجعه کنید.

3. هزینه تحصیل و زندگی در طول دوران تحصیل در کشور روسیه چقدر است؟
جالب است بدانید که روسیه یکی از ارزان ترین کشورها برای ادامه تحصیل در مقاطع دانشگاهی می باشد. با اینحال ما در مطلبی به طور کامل به این موضوع پرداخته ایم.

4. آیا دانشگاه های روسیه، امکانات رفاهی و خصوصا خوابگاه در اختیار دانشجویان خارجی می گذارند؟
معمولا اکثر دانشگاه های این کشور، تمامی امکانات رفاهی خود را در اختیار دانشجویان خود می گذارند و تفاوتی نمی کند که شما دانشجوی روسی یا غیر روس باشید.

5. کدام دانشگاه ها در این کشور برای تحصیل مناسب تر هستند؟
ما در لیست معرفی دانشگاه های روسیه، به معرفی بهترین دانشگاه های روسیه پرداخته ایم که از طریق لینک مشخص شده، قابل دسترس می باشد.

شما می توانید سوالات خود را از طریق بخش نظرات و کامنت ها، سوالات خود را در خصوص این موضوع مطرح کنید تا مشاورین ما در اسرع وقت به این سوالات پاسخ مناسب دهند.

سخن پایانی
تحصیل در روسیه بسیار معتبر و سودمند است. می توانید مطمئن باشید در رشته ای که قصد تحصیل دارید، تمام دانش مورد نیاز خود را بدست خواهید آورد. روسیه، دانشگاه های زیادی دارد و برای انتخاب دانشگاه محدود نمی شوید.

روسیه یکی از بهترین سیستم های آموزشی جهان را دارد. شما با تحصیل در روسیه می توانید دانش عمیق و بنیادی را در تمام موضوعات کسب کنید. این کشور به خاطر مدارس علمی قوی خود در فیزیک، ریاضیات و علوم طبیعی شناخته شده است.

علاوه بر این، شما می توانید از تجربه کسانی که در روسیه تحصیل نموده و مدارج علمی معتبری را از دانشگاه های این کشور بدست آورده اند، استفاده کنید. همچنین مشاوران گروه الیت نیز در این زمینه همواره آماده هستند که به شما کمک کرده و پاسخ سوال های احتمالی شما را بدهند. در نهایت اگر برای تحصیل در روسیه مصمم هستید و دوست دارید جوانب کار را بیشتر بسنجید، می‌توانید از مشاوره رایگان الیت پلاس استفاده کنید و یا برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنید.

برای اطلاعات بیشتر ما را در اینستاگرام دنبال کنید: elit.plus

شماره تماس: 09124843850

, ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟