شرایط درخواست ویزای ترکیه: برای دریافت ویزای ترکیه تنها لازم است موارد زیر را در نظر بگیرید و با دقت آن ها را انجام بدهید. خارجیانی که مایل به دریافت ویزا برای ترکیه هستند باید دارای گذرنامه حداقل 60 روز پس از پایان تاریخ ویزا باشند. کسانی که از طریق یک نامه دعوت به ترکیه وارد می شوند باید از الزامات مندرج در نامه مطلع شوند. در واقع دعوتنامه یک سند است که می گوید شما از طرف یک دوست یا یک آشنایی در ترکیه به آنجا دعوت شده اید.

ویزای ترکیه

اگر نویسنده نامه نسبتی با دعوت کننده داشته باشد، باید در دعوت نامه ذکر شده باشد. برای اطمینان از این که دعوتنامه شما معتبر و قابل قبول است، نویسنده دعوت نامه باید شامل اطلاعات ذکر شده در زیر به صورت کامل باشد:

  • شماره شناسنامه جمهوری ترکیه
  • آدرس محل اقامت
  • شماره تماس
  • دلیل دعوت
  • طول مدت زمانی که شما در آنجا قرار دارید.

مواردی که ذکر شد تمامی نکاتی است که نویسنده دعوت نامه باید رعایت کند تا دعوت نامه شما به عنوان دعوت نامه معتبر قابل قبول باشد. اگر نویسنده نامه نسبتی با دعوت کننده داشته باشد، باید در دعوت نامه ذکر شده باشد. علاوه بر این، اگر فردی که این نامه را می نویسد، هزینه های دعوت کننده را پوشش می دهد و متقبل می شود، اسناد رسمی حمایتی از درآمد نامه نویسنده (حقوق و دستمزد، بیانیه بانکی سه ماهه گذشته) باید به دعوت نامه اضافه و پیوست شود. اگر دعوتنامه توسط یک شرکت ارسال شود، گواهی مالیاتی نیز لازم است. درخواست ویزا باید به صورت شخصی انجام شود، مگر در مواردی که قانون تعیین می کند.

هنگامی که میخواهید برای ویزای خود درخواست بدهید، باید پولی برای پرداخت هزینه سفر خود داشته باشید. بودجه سفر شما ممکن است در حساب بانکی شخصی یا توسط والدین یا فردی که از شما دعوت کرده است، مستند شده باشد. شهروندان کشورهایی که توافق نامه الکترونیکی با ترکیه دارند می توانند درخواست ویزای آنلاین بدهند و به راحتی ویزای خود را دریافت کنند. شما همچنین می توانید به کنسولگری ترکیه در کشور خود برای دریافت یک ویزای ترکیه درخواست بدهید.

ویزای الکترونیکی فقط برای اهداف گردشگری و تجاری است و برای ویزای کار یا برای دانشجویان معتبر نیست. پس از اخذ ویزا، شما می توانید سند فرستاده شده به ایمیل خود را چاپ و یا ذخیره کنید و آن را در فرودگاه و کنترل مرزی ارائه دهید. اساسا، ویزای الکترونیکی مشابه ویزای صادر شده در کنترل پاسپورت است، اما برای ساده سازی روند، ترکیه به بازدید کنندگانی نیاز دارد که به صورت آنلاین، ویزای الکترونیکی کسب کنند. شما همچنین می توانید به کنسولگری ترکیه در کشور خود برای دریافت یک ویزای ترکیه درخواست بدهید. برای این نوع برنامه، توصیه می شود اسناد لازم را تهیه و معیارهای درخواست را برآورده سازید.

برای جلوگیری از هر گونه مسائلی که ممکن است در دقایق آخر پیش بیاید لطفا یک ماه قبل از تاریخ سفر خود روند درخواست را آغاز کنید تا به نتیجه مطلوب برسید و مسافرت بدون مشکلی را تجربه کنید. مسافرینی که مایل هستند برای مسافرت و تفریح به ترکیه بیایند باید ویزای توریستی تهیه کنند. ایرانیان عزیز این نکته را در نظر داشته باشید که برای مسافرت تفریحی احتیاجی به ویزای توریستی ندارید و برای 90 روز می توانید بدون ویزا در ترکیه بمانید.

ویزای دانشجویی

برای ثبت نام رسمی به عنوان یک دانشجوی دانشگاه ترکیه اخذ ویزای دانشجویی قبل از خروج از کشور برای شما ضروری و لازم است. بنابراین، دانشجویانی که بدون ویزای دانشجویی به ترکیه می آیند، مجاز به ثبت نام به عنوان یک دانشجو در دانشگاه نخواهند بود و یک بار در کشور مجاز به اقامت نیستند. برای ثبت نام رسمی به عنوان یک دانشجوی دانشگاه ترکیه اخذ ویزای دانشجویی قبل از خروج از کشور برای شما ضروری و لازم است.
ویزای دانشجویی باید از یک کنسولگری ترکیه دریافت شود، به طور کلی یکی از نزدیکترین محل اقامت شما در کشور ملیت شما باشد. ویزای دانشجویی نباید از داخل ترکیه دریافت شود.
شما باید یک کپی از “نامه پذیرش” خود را از یک دانشگاه ترک و یا یک فرم درخواست تکمیل ویزای مربوط به کنسولگری ترکیه به همراه داشته باشید، کارکنان کنسولگری می توانند درخواست شما را با یک فرم درخواست ارائه دهند. لطفا توجه داشته باشید که معمولا از زمان درخواست شما تا زمانی که ویزای خود را دریافت می کنید، حدود هشت هفته طول می کشد سپس ویزای دانشجویی ترکیه در پاسپورت شما مهر می شود. ویزای دانشجویی در ویزای شما مشخص می شود، ویزای دانشجویی شما تا زمانی که در دانشگاه ثبت نام کرده اید معتبر می باشد.

ویزای شهروندی

قوانین مربوط به شهروندی ترکیه به تازگی تغییر کرده و اصلاح شده است. مطابق قوانین جدید شهروندی خارجیانی که قصد اخذ ویزای شهروندی روسیه را دارند بسیار راحت رو با خیالی اسوده تر می توانند ویزای خود را دریافت کنند.

در نهایت اگر برای تحصیل در ترکیه مصمم هستید و دوست دارید جوانب کار را بیشتر بسنجید، می‌توانید از مشاوره رایگان الیت پلاس استفاده کنید و یا برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنید. برای اطلاعات بیشتر ما را در اینستاگرام دنبال کنید: elit.plus

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟