مراحل و مدارک لازم جهت اخذ پذیرش در دانشگاه های روسیه

مراحل و مدارک لازم جهت اخذ پذیرش در دانشگاه های روسیه بسته به رشته و دانشگاه انتخابی شما متفاوت می باشد. اخذ پذیرش در هر دانشگاهی نیاز به طی کردن مراحل خاص خودش دارد، خصوصا این که دانشگاه مورد نظر شما از اعتبار خوبی برخوردار باشد و علاوه بر این در یک کشور دیگر نیز قرار داشته باشد. نوع قوانین، تفاوت فرهنگ، تفاوت زبان و نوع دروس می تواند از جمله چالش های پیش روی فردی باشد که قصد تحصیل در یک کشور دیگر را دارد. تحصیل در روسیه نیز به همین منوال بوده و نیاز به طی کردن مراحل خاص خودش دارد. ما در ادامه مراحل و مدارک لازم جهت اخذ پذیرش در کشور روسیه و دانشگاه های روسیه را مورد بررسی قرار داده و به صورت دقیق و جزء به جزء این مدارک را معرفی می کنیم.

1. ترجمه مدارک از اولین مراحل اخذ پذیرش

مدرک دیپلم و ریز نمراتش باید به ترتیب: به تایید و مهر توسط مدرسه، آموزش و پرورش شهرستان، آموزش و پرورش استان برسد. (حتما برای این پروسه یک قطعه عکس ۳ * ۴ همراهتان باشد.)
مدرک پیش دانشگاهی و ریزنمراتش باید به ترتیب: به تایید و مهر توسط مدرسه، آموزش و پرورش شهرستان و آموزش و پرورش استان برسد. (حتما برای این پروسه یک قطعه عکس ۳ * ۴ همراهتان باشد.)
تاییدیه تحصیلی: به اداره پست یا دفتر پیشخوان محل خود مراجعه کنید و در خواست تاییدیه تحصیلی کنید برای ترجمه مدارک تحصیلی خود نیاز به تاییدیه تحصیلی می باشد.

  • به دارالترجمه مراجعه کنید.
  • ترجمه صفحه اول پاسپورت
  • ترجمه صفحه اول شناسنامه
  • ترجمه دیپلم و ریزنمرات دیپلم

ترجمه مدرک پیش دانشگاهی و ریزنمراتش: اگر مدرک پیش دانشگاهی ندارید، نگران نباشید. ابتدا در کورس پادفک تحصیل می کنید، مدرک پادفک شما در روسیه معادل پیش دانشگاهی در ایران است، و هم چنین می توانید مدرک پادفکتان را در آموزش و پروش ایران معادل سازی کنید و مدرک پیش دانشگاهی ایران را هم دریافت کنید.
اسکن عکس ۳*۴ پشت زمینه سفید: (رنگی و سیاه سفید)
تمامی مدارک ابتدا باید به تایید وزارت علوم و وزارت دادگستری و بعد به تایید سفارت روسیه برسند.
فرم مشاوره رایگان را در سایت الیت تکمیل نمایید.
با گروه بین المللی الیت تماس بگیرید و مدارک را برای ما ارسال کنید و وکلای کار آزموده ما با کمترین هزینه و سریع ترین زمان ممکن برای شما پذیرش می گیرند.
مدت زمان اخذ پذیرش از دانشگاه های روسیه از ۳۰ تا ۷۰ روز کاری به طول می انجامد. بعد از طی کردن مراحل اخذ پذیرش روسیه و صدور دعوتنامه، دعوتنامه برای شما ارسال می شود.

نکته
معمولا دارالترجمه ها مخصوصا در تهران یک هزینه اضافی می گیرند و این سه مهر تایید وزارت علوم، وزارت دادگستری و سفارت روسیه را برای شما انجام می دهند. ابتدا با دارالترجمه تماس بگیرید و اگر این سه کار را برای شما انجام می دهند، مدارکتان را برای ترجمه بدهید.
حتما به دارالترجمه بگویید که مدارک دیپلم و ریز نمراتش و مدارک پیش دانشگاهی و ریز نمراتش نباید در یک پک قرار بگیرند. مدارک دیپلم و ریزنمراتش در یک پک – مدارک پیش دانشگاهی و ریز نمراتش در یک پک دیگر قرار بگیرند.
مراحل اخذ پذیرش

مراحل اخذ پذیرش در روسیه

ویزای تحصیلی روسیه
2. مرحله صدور ویزای دانشجویی
به سایت سفارت روسیه می روید و فرم ویزای الکترونیکی را تکمیل کرده و پرینت می گیرید. (هنگام مراجعه برای دریافت ویزا حتما یک تلفن همراه با اینترنت همراهتان باشد که در صورت ایراد در اطلاعات تکمیلی همان جا ایراد را تصحیح کرده و دوباره پرینت بگیرید.)

  • گذرنامه
  • پر کردن فرم ویزا
  • ۳ قطعه عکس ۳ * ۴
  • اصل “دعوت نامه تحصیلی”
  • اصل نتیجه منفی تست ایدز و هپاتیت B (در سفارت به شما یک فیش می دهند، به آزمایشگاه نزدیک محل سفارت مراجع می کنید برای انجام آزمایش، هنگام دریافت ویزا، جواب آزمایشات را به سفارت ارائه دهید و ویزا را دریافت کنید.)
  • برای اطمینان اصل مدارک و ترجمه مدارک تحصیلی همراهتان باشد.
  • مبلغ حدودا ۳۰۰٫۰۰۰ تومان (بر اساس نرخ روز روبل روسیه) در صورت درخواست ویزای عادی که ۷ الی ۲۰ روز به طول می انجامد و یا ویزای فوری که یک روزه صادر می شود و مبلغ آن حدوداً ۴۵۵٫۰۰۰ تومان است.

3. مرحله ورود به روسیه

در مرحله آخر از مراحل اخذ پذیرش در دانشگاه های روسیه، به منظور ورود به این کشور و پذیرفته شدن در دانشگاه، مدارک زیر الزامی اند:

گذرنامه (با حداقل ۲ سال اعتبار)

ویزای دانشجویی

  • کارت مهاجرت (توسط مامور کنترل گذرنامه صادر می گردد)
  • اصل مدارک تحصیلی به علاوه ترجمه هایشان که قبلا به تایید وزارت علوم و دادگستری و سفارت روسیه رسیده است.
  • ۱۲ قطعه عکس سیاه و سفید (۳ × ۴ سانتی متر)
  • مدارک مورد نیاز برای متقاضیان اخذ پذیرش در دوره فوق لیسانس یا دکتری:

اصل مدرک دوره لیسانس (شامل ریز نمرات درسی، درس ها و واحد های ارائه شده در کل دوره، تعداد ساعات اختصاص داده شده به هر یک از آن واحدها) که باید به تایید وزارت علوم و دادگستری و هم چنین سفارت، سر کنسولگری روسیه در کشور محل تحصیل دانشجو برسند.
دو کپی از گواهی تکمیل دوره لیسانس (شامل ریز نمرات) که به تایید سفارت، سر کنسولگری روسیه رسیده و به زبان روسی ترجمه شده باشند. این ترجمه نیز باید به مهر و امضای دفتر اسناد رسمی سفارت، سر کنسولگری روسیه در کشور محل تحصیل دانشجو برسد و ضمیمه کپی ها شود. همه صفحات کپی باید دارای شماره و تمبر و مهر رسمی باشند.
بنابراین، هر سند قانونی باید حداقل ۲ تمبر داشته باشد:

  • تمبر قانونی از وزارت امور خارجه کشوری که مدارک تحصیلی دانشجو را صادر کرده است.
  • تمبر قانونی سفارت، سرکنسولگری روسیه در کشوری که مدارک تحصیلی دانشجو را صادر کرده است.

اگر قصد مهاجرت به روسیه برای تحصیل دارید، برای شما آرزوی موفقیت می‌کنیم و یادآور می‌شویم که قبل از تصمیم‌گیری برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در روسیه، بسیار مهم است که در مورد دانشگاه‌های خاص و برنامه‌های آنها به طور کامل تحقیق کنید. مشاوره گرفتن از فارغ التحصیلان یا دانشجویان فعلی نیز می‌تواند بینش ارزشمندی در مورد تجربه تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه‌های روسیه ارائه دهد. همچنین می‌توانید از مشاوره رایگان الیت پلاس استفاده کنید و یا برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنید. ویزای تحصیلی روسیه

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟