علاوه بر مقاصد گردشگری فراوان ترکیه، بسیاری از افراد نیز به منظور کار و یا تحصیل در ترکیه، به این کشور سفر می کنند. دانشگاه های معتبر علمی ترکیه و امکان تحصیل به زبان انگلیسی در این دانشگاه ها سبب شده تا این کشور به یک مقصد تحصیلی نیز تبدیل شود. ما در ادامه قصد داریم تا شرایط تحصیل در ترکیه و آنچه که برای اقامت تحصیلی در این کشور نیاز دارید را بررسی نموده و بهترین پیشنهادها را در این زمینه به شما ارائه دهیم.

چشم انداز ترکیه در تقاطع شرقی و غربی قرار دارد. بعضی از دانشگاه های ترکیه فرصت تحصیل به زبان انگلیسی را برای شما ایجاد می کنند و بعضی دیگر یادگیری به زبان انگلیسی را به شما آموزش می دهند. بالاتر از همه کیفیت بالای آموزش و پرورش در کشور ترکیه باعث می شود تا شما بیشتر از هر زمان دیگری در جهان آماده باشید. ترکیه در گسترده وسیعی از مناطق جغرافیایی قرار دارد به همین جهت باعث می شود تا ترکیه به منطقه مناسب و خوش آب و هوایی تبدیل شود. با توجه به موقعیت آن، در سه طرف توسط دریاها احاطه شده است، ترکیه همواره مرکز تجارت بزرگ، ابریشم و مسیرهای ادویه بوه است. امروزه، حتی در گوشه های غیر قابل دسترس یا جدا شده، می توان به آسانی احساسات و آثار فرهنگ های مختلف را مشاهده کرد.

ترکیه مقصد مناسبی برای تحصیل در خارج از کشور خودتان می باشد. دانشگاه های ترکیه در میان چیزهای دیگر شما را با استانداردهای عالی آموزش و پرورش و درجه های بین المللی آشنا می کنند. دانشجویان بین المللی ای که کشور ترکیه در خود جای داده است گویای این مطلب است که ترکیه مقصد مناسبی برای تحصیل در خارج از کشور خودتان می باشد. تحصیل در ترکیه شامل فرصتی است برای تحصیلات نسبتا ارزان و با کیفیت با فرصت هایی برای کمک هزینه تحصیلی که هزینه های ماهانه شما را در بر می گیرد، این هزینه ها شامل هزینه های مسکن و هزینه تحصیل، بیمه درمانی و هزینه های سفر می شود.

گردشگری، کار یا تحصیل در ترکیه؟

حقیقیت ماجرا این است که بسیاری از ما ترکیه را به عنوان یک مقصد گردشگری می شناسیم و آنچنان که باید، مزایای تحصیل در این کشور را نمی شناسیم. ترکیه سالانه میزبان بیش از 40 میلیون گردشگر خارجی است که این موضوع سبب شده است تا این کشور به یکی از مقاصد شماره یک گردشگری در منطقه خاورمیانه تبدیل شود.

اماکن تاریخی و دیدنی، هتل های پنج ستاره، سواحل مدیترانه ای، آب و هوای معتدل، رستوران های معتبر و صدها جاذبه تفریحی و گردشگری دیگر سبب شده تا این کشور سالانه میزبان این تعداد از گردشگران خارجی باشد که باعث ایجاد میلیون ها لیر درآمد و هزاران شغل مستقیم و غیر مستقیم شده است.

ترکیه دارای موقعیت استراتژیک منحصر به فرد در تقاطع شرق و غرب است. اما به غیر از جاذبه های توریستی، موقعیت جغرافیایی این کشور و قرار گرفتن در نقطه اتصال اروپا و آسیا نیز از طرف دیگر سبب شده تا این کشور در منطقه از قدرت بسیار بالایی برخوردار شود. اکثر پروازهای آسیا به اروپا از طریق حریم هوایی این کشور انجام می شود و ترانزیت زمینی نیز از طریق مرزهای این کشور با اروپا ارتباط برقرار می کند. اما موضوعی که در سفر به کشور ترکیه، کمتر به آن پرداخته شده است، امکان تحصیل در این کشور می باشد. ترکیه دارای بیش از 200 دانشگاه معتبر در سراسر کشور است که از این تعداد بیش از 70 دانشگاه در دو شهر آنکارا و استانبول قرار گرفته اند. این موضوع سبب شده است تا این دو شهر به همراه شهر ازمیر و آنتالیا، به عنوان شهرهای دانشجو پذیر در این کشور محسوب شوند که البته دانشگاه های استانبول و آنکارا از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند.

تحصیلات عالی در ترکیه

ترکیه دارای موقعیت استراتژیک منحصر به فرد در تقاطع شرق و غرب است که این کشور نزدیک به ده هزار سال تاریخ به ارمغان می آورد. کیفیت کارکنان آموزش و پرورش در دانشگاه های ترکیه به شما یک دنیا از فرصت ها برای به دست آوردن مهارت های مورد نیاز برای یک جهان را ارائه می دهد تا به راحتی بتوانید در هر نقطه از جهان به تحصیل خود ادامه بدهید. تحصیلات عالی در ترکیه شامل گرفتن لیسانس، کارشناسی ارشد و دکتری می باشد. علاوه بر مدرک کارشناسی ارشد، یک دیپلم فنی عالی نیز اهدا می شود که شامل یک مدرک کارشناسی ارشد است.

دانشگاه ها در ترکیه

بیش از 200 دانشگاه در ترکیه وجود دارد که اکثریت آنها دولتی هستند و توسط دولت اداره می شوند. اکثر دانشگاه ها تازه تاسیس و دارای نیروهای جوان و تازه نفس هستند. در گذشته تنها یک دانشگاه خصوصی به نام دانشگاه بلکینت وجود داشت، در میان جوانترین دانشگاه های ترکیه دانشگاه آنتالیا رتبه خوبی داشت که اولین دانشجویان خود را در سال 2012 جذب کرد. این دانشگاه قصد دارد نیمی از دانشجویان خود را از دانشجویان خارج از ترکیه بپذیرد. دانشگاه های دولتی بسیار به صرفه تر و ارزان تر از دانشگاه غیر دولتی هستند. بسیاری از دانشگاه ها به عنوان موسسات میزبان مناسب برای دانشجویان انگلیسی زبان با برنامه های موجود در زبان انگلیسی در سطح مقطع کارشناسی یا سطح تصحیلات تکمیلی توصیه می شوند. موسسات آموزش عالی ترکیه با کیفیت بالا شناخته شده اند. در ترکیه حدود 104 دانشگاه دولتی و 62 دانشگاه خصوصی وجود دارد. دانشگاه های ترکیه دارای سطح بالایی از دانش هستند، پس می توانید با خیالی آسوده به تحصیل در این کشور بپردازید.

چرا تحصیل در ترکیه را انتخاب کنیم؟

موسسات آموزش عالی ترکیه با کیفیت بالا شناخته شده اند و بسیاری از برنامه ها به زبان انگلیسی آموزش داده می شود. دانش آموزان غیر انگلیسی زبان که در برنامه های سنتی شرکت می کنند، فرصت های فراوانی برای یادگیری زبان انگلیسی را نیز به همراه خواهند داشت.

هزینه تحصیل در ترکیه و برنامه

هزینه تحصیل در دوره ترم تحصیلی در دانشگاه های دولتی که در تركیه هستند حدود 100 تا 200 دلار (ایالات متحده). برای دانشجویان تركیه و آذربایجان، باخترستان، بوسنی و هرزگوین، داگستان، كراچای چركسیا، قزاقستان، قرقیزستان، مقدونیه، مغولستان، مولداوی، نكشيوان ازبکستان، ازبکستان، تاجیکستان، تارتارستان، روسیه، ترکمنستان و اوکراین می باشد. هزینه تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های دولتی ترکیه معمولا بیشتر است.
دانشجویان بین المللی در هر ترم در دانشگاه های دولتی که برای آموزش در ترکیه هستند حدود 300 تا 600 دلار (آمریکا) است. هزینه تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های دولتی ترکیه معمولا بیشتر است.

سال تحصیلی

سال تحصیلی در ترکیه دو ترم است و از ماه اکتبر تا ماه ژوئن می باشد.

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟